Varför gömmer tillverkarna sina produkter?

Webbtips Optimus piffar ännu en gång upp sin sajt, och på den nya kommer man snabbt fram till produktinformationen. Men på Fjällrävens nya sajt är det sämre ställt. Jag roade mig med att räkna antalet klick till produktinfo hos några svenska friluftsproducenter. Resultatet är att många helt enkelt inte riktigt verkar vilja att vi läser om deras grejer: Klick till produktinfo: Hilleberg 5 (!) Lundhags 4-6 Trangia 3-5 Fjällräven 4 Haglöfs 4 Klättermusen 2-3 Primus 3 Optimus 2 Man brukar säga att ingen viktig information ska ligga längre in än tre klick. Och vad är viktigare än produktinformation när man säljer produkter? Naturligtvis är Optimus nya sajt inte perfekt. Har man ett sådant litet produktstall borde man kunna presentera en bildöversikt redan på förstasidan.

Etiketter: ,

/Martin N 2006-10-26  

1 Kommentarer:

06 november, 2006 16:08  

Kommer man inte in på sidan spelar det inte så stor roll hur många klick det är till produkterna. För mig (med bredband) tog det +20 sekunder innan jag kom in på Optimus. Underkänt.

/Anonymous Trikåtänjaren

Skicka en kommentar

<< Home